torsdag 6 oktober 2011

Julmusik

Nu är det tur att jag bor i en urskog som jag bor i. Närmsta grannen är cirka 150meter bort.
Jag tror alla skulle få ett gott skratt om de såg mig för cirka fem minuter sedan. Står i vardagsrummet och skakar rumpa i pyjamas byxor och tofflor och hör på julmusik. Tur att man är ensam hemma så jag får vara helt i fred. Jag har det riktigt mysigt faktist har tänt några ljus och hör på julmusik och så fixar jag en skoluppgift. Feelisen är på topp som ni kanske förstår. En liten nördig grej om mig är att jag ÄLSKAR julmusik. Speciellt när jag gör nåt skolarbete eller läser på prov. Det ger mig ett visst lugn, eller lugn och lugn, hoppar omkring i hela huset och sjunger med. Men det är det jag kallar lugn, när det gäller mig. 

Så den som vill se en show ska svänga förbi mitt, hehe. Speciellt nu när det börjar bli så nära jul, jepp så fort man har börjat skolan på hösten så tycker jag det är dags att börja höra på julmusik. Min pappa brukar alltid bli riktigt stressad när jag hör på julmusik så här "tidigt", han är tydligen ingen fan av julmusik. 

Men nu ska  jag fortsätta  mysa med ljusen och musiken. ( och skolarbetet)

Här kommer ett smakprov på vad jag lyssnar på just nu.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar