lördag 10 september 2011

Lördag

Som vanligt när det är lördag så tänkte jag att nu fan ska jag sova länge! Men icke sa nicke! 
Först vaknade jag tidigt på morgonen av hosta och täppt i näsan. Så jag började söka efter min nässpray som jag vanligtvis brukar ha på nattduksbordet, men icke då hade den fallit ner och under sängen yippie. Så då fick jag rulla mig ur mitt varma täcke och söka efter nässprayen. Jag hitta den, men då var man redan pigg. Sen när näsan blev bättre så försökte jag somna om, men icke. Ni vet när det är kallt så försöker mössen ta sig in i huset. Mestadels är de mellan väggarna. Så då började några jävla möss hålla och på och då tog nog mitt tålamod slut. Jag började banka på väggarna och faktist så tystna de. Jag gick och lag mig igen under mitt varma täcke, slöt ögonen och höll precis på att somna och så börja de djävulska mössen igen. 

Jag tror jag ska köpa en hagelbössa till nästa gång dom försöker komma på besök, hehe.


På tal om något helt annat, studenten är på gång. På måndag börjar vi med finska hörförståelse. Och vad händer med mig förstås? Jag blir sjuk. Huvudvärk, täppt i näsan, hosta, you name it. Perfekt timing säger jag nog bara. Så ikväll blir det nog verkligen att ta det riktigt lugnt. Jag har också dansträningar idag, men dom får jag tyvärr nog bara se på från sidan. Vill inte riskera att min förkylning blir värre.
Så hur kan man summera denna lördagsmorgon? Ja, åtminstone har jag haft bättre.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar